Geschiedenis AdVanced
Op 1 januari 2000 werd Advanced Programs Technology Benelux (werknaam Advanced) officieel opgericht en vestigde zich in Den Bosch.
Het ging goed met APTBenelux. Nieuwe medewerkers werden binnengehaald, hoofdzakelijk via het eigen netwerk van medewerkers. Dit was een gouden formule. APTBenelux groeide tot meer dan 25 medewerkers. Opdrachtgevers waren financiële instellingen en ook de automotive, belastingdienst en gemeentes.
In januari 2002 verhuisde APTBenelux samen met een zusterbedrijf naar Hilversum. Het idee was om samen de markt te benaderen en gebruik te maken van elkaars ingangen bij opdrachtgevers. APTBenelux richtte zich voornamelijk op projectmanagement, testmanagement & -uitvoering en beheer van applicaties & infrastructuur. In de loop van 2002 kwam hier de uitvoering van fixed price/fixed date projecten bij, met name voor ING. Het aantal medewerkers groeide verder tot 35. In 2007 verhuisde APTBenelux naar de huidige kantoorlocatie aan de Insulindelaan.
Het nieuwe kantoorpand werd gedeeld met een financiële adviseur. Via dit bedrijf kwam AdVanced in contact met Amexo, een consultancy-organisatie uit het zuiden van Nederland. Het klikte tussen de twee bedrijven en spoedig was de deal rond. APTBenelux nam Amexo over en een nieuwe organisatie werd gestart met AdVanced als officiële bedrijfsnaam. Er kwam een nieuwe huisstijl, logo en website. De overname was een positieve zet en sloot goed aan bij de diensten van AdVanced. De personeelsomvang steeg ineens met 15 nieuwe collega’s. De huidige sterke positie bij de Rabobank komt mede voort uit deze overname.
In 2014 werd besloten om meer in te gaan zetten op business consultancy. Een wervingscampagne werd gestart en ongeveer 10 nieuwe medewerkers kwamen in dienst met business consultancy expertise binnen de financiële wereld. Het aantal AdVanced medewerkers groeide naar meer dan 60.
Meer recent, in 2018 begon AdVanced met het opzetten van haar eigen Masterclass. Het doel was om meer jonge collega’s binnen te halen door ze zelf op te leiden. De trainees kregen een trainingsprogramma van een jaar aangeboden en na het succesvol afronden van deze training een vast dienstverband. Ook in 2019 werd er een succesvolle Masterclass georganiseerd. Beide masterclasses hebbn diverse jonge, veelbelovende medewerkers opgeleverd.
AdVanced is vanaf het begin een bedrijf dat veel waarde hecht aan goede onderlinge banden met haar medewerkers en relaties. In de afgelopen jaren zijn daarom uiteenlopende evenementen georganiseerd. Zeer populair bij relaties waren de rondvaarten op de AdVanced boot tijdens Amsterdam Sail. We mogen zeker niet de jaarlijkse wintersportreizen vergeten en alle andere evenementen. De Insight is het bedrijfsmagazine waarin al deze mooie herinneringen zijn vastgelegd en worden gedeeld.